Aanmelden telefonisch consult
Bedrijfsmaatschappelijk werk in tijden van Corona
Jouw werkgever biedt je de mogelijkheid om rechtstreeks contact op te nemen met bedrijfsmaatschappelijk werk via The Human Works.
Deze hulplijn kun je gebruiken ter ondersteuning bij vragen waar je zelf niet uit komt.
Bedrijfsmaatschappelijk werk vanuit The Human Works is een laagdrempelige hulplijn die wordt ingezet ter ondersteuning voor medewerkers, wanneer er sprake is van privé en/of werk-gerelateerde problematiek. De bedrijfsmaatschappelijk werker is een neutrale gesprekspartner; iemand die meedenkt, oplossingsgericht en op maat adviseert én een luisterend oor biedt.
Gezien de huidige omstandigheden is het voor iedereen zoeken, aanpassen en improviseren en dat vraagt veel van eenieder. Los daarvan kan het zijn dat medewerkers, meer dan normaal en zeker als er al problemen speelden, uit balans raken en geconfronteerd worden met (versterkende) onzekerheden, zorgen en/of spanningen.
Het eerste contact met bedrijfsmaatschappelijk werk vindt telefonisch of middels een videocall plaats. Je meldt je rechtstreeks aan bij The Human Works waardoor de privacy van jouw gegevens gewaarborgd is. Jouw werkgever wordt niet op de hoogte gebracht van de aanmelding!
Voorbeelden uit de praktijk
Hoe combineer ik het (thuis)werken, schoolwerk en 24/7 de kinderen thuis?
Wat betekent dit alles voor mijn werkzaamheden, herstel of re-integratie?
Ik merk dat ik me eenzaam voel en weinig zin heb in de dagen, wat moet ik doen?
Hoe ga ik om met de zorg voor mijn ouders/moeder/vader nu ik hen niet meer kan bezoeken?
Mijn financiële situatie was niet goed, maar nu voorzie ik écht grote problemen, wat moet ik doen?
Hoe zorg ik voor een gezonde balans tussen inspanning en ontspanning, nu ik minder/niet kan sporten?
Ik maak me zorgen over mijn gezondheid en die van mijn naasten. Bij wie kan ik terecht om dit te bespreken?
Ik heb een andere vraag dan hier is genoemd, maar heb wel de behoefte om met iemand te praten.